CULTURE CONNECTION

Milanas, Paulas un Gustava pieredze Kajāni, Somijā 2024. gada martā!

“Brauciens uz mūzikas skolu Kajānī bija gan iespaidīgs, jautrs, gan šokējošs un grūts, jo nebiju gaidījusi, ka izglītības sistēma un skolas dzīve ir tik ļoti atšķirīga, bet tas gan parādīja, ka ir vairāki ceļi kā kļūt par profesionālu mūziķi. Skolā visvairāk patika specialitātes stundas – skolotājs Mikko, brīnišķīgs mūziķis, dalījās ar zināšanām, rekomendācijām. Visvairāk pietrūks tieši viņš. Ārpus skolas izdevās apskatīt pilsētu, vairāk iepazīt jaunus Somu draugus un arī atpūsties no lielpilsētas.” Milana Maksimova (II kurss)

“Erasmus piedzīvojumi Kajānī bija diezgan labs atsvaidzinājums no ierastās ikdienas. Varēja pabaudīt laiku mazākā pilsētā ar skaisti sniegotu dabu apkārt un arī salīdzinoši brīvā laikā trenēt savu katrs specialitāti. Brīvajā laikā arī sanāca aizbraukt uz mežu, papeldēties – gan iekštelpās, gan vietējā upītē un arī vienkārši pastaigāties apkārt. Specialitātes skolotājs Hermanni diezgan produktīvi man daudz ko iemācīja un iedeva materiālus kuru izmantot arī uz priekšu, kas man ļoti noderēs. Šajā laikā arī varējām iepazīt somu kultūru un iegūt arī jaunus draugus, kurus gribēsies kādreiz vēl satikt.” Gustavs Saulītis (IV kurss)

“Šogad devos mobilitātes braucienā uz Somiju, Kajāni. Mans brauciena mērķis bija gūt jaunas pieredzes, sadarbojoties ar citiem ārzemju mūziķiem, apgūt kādas jaunas mūzikas tehnoloģijas, kā arī apgūt kādu jaunu dziedāšanas stilistiku vai vingrināšanās tehniku un iepazīties ar Somijas profesionālās mūzikas vidi.
Brauciens ilga 2 nedēļas, kuru laikā mūsu uzdevums bija sarakstīt divus dažādas stilistikas skaņdarbus, kopā ar vietējiem somu mūzikas studentiem. Katras dienas vairākstundīgie mēģinājumi un saspēles bija ļoti interesants un priekpilns piedzīvojums mums visiem. Bija interesanti redzēt to, kā no idejas izaug dzīva mūzikas interpretācija turpat uz vietas, un beigās nonāk līdz ierakstu sesijai, kur varējām veikt secinājumus par mūsu kopā izdarīto darbu. Kopējais profesionālais komandas darbs bija ļoti aizraujošs. Tas ir ļoti ieteicams mācību procesa veids, lai mobilitātes brauciens noritētu veiksmīgi un daudzpusīgi. Šī procesa laikā izbaudīju iepazīt katra mūziķa individualitāti, viņa spējas un unikālo mūzikas valodu. Tas priekš manis ir arī analītisks process.
Mācību gaita bija ļoti koncentrēta vienveidīgam, patstāvīgam radošajam darbam, kas ilga visu mobilitātes brauciena laiku. Tas bija labs izaicinājums, lai koncentrētos vienas noteiktas lietas izpildē ar nedalītu uzmanību, taču iespējams, ka ilglaicīgākam mācīšanās posmam, gribējās iepazīties tomēr ar mācību daudzveidību un iesaistīties vairāk lekcijās un nodarbībās. Pārsvarā, es teiktu, ka šīs skolas vēsts liecina par pašizaugsmi, kura notiek bez skolotāja klātesamības. Kopā ar citām somu vokālistēm, pētījām dažādas elektronikas, tai skaitā, vokālos pedāļus, eksperimentējām ar to darbības principiem. Liela daļa no šīs skolas elektronikām stāv plauktā, kur tās krāj putekļus, tāpēc bija interesanti atsvaidzināt pāris tehniskās pogas un likt lietā mums vēl nepazīstamus mūzikas atribūtus.
Brauciena laikā lieliski izdevās izbaudīt arī Somijas dabu un iepazīt mazpilsētas aktīvo atpūtu. Devāmies pārgājienā pa kalnainu, sniegotu mežu, netālu no pilsētas, baudījām garas pastaigas un dažādas dabas ainvas, dodoties pa ceļam vai nu uz veikalu vai uz kārtējo skolas mēģinājumu. Tā bija lieliska iespēja izrauties no lielpilsētas ikdienas un baudīt mācību procesu mierīgākā vidē.
Kopumā, mobilitātes brauciens bija ļoti eksperimentāla pieredze, kuras laikā izdevās iepazīt Somijas mūzikas pasauli gan no kultūras un sabiedrības viedokļa, gan arī atrodoties jauno mūziķu vidū un darbojoties kopā ar viņiem. Jebkura pieredze, laba vai slikta, noteikti ir pieredze, kas vienmēr var dot tikai pienesumu, kas veido mūsu pašu profesionālās karjeras bagāžu.” Paula Saleniece (IV kurss)

01/12/2023 Informatīva prezentācija mobilitāšu braucienu dalībniekiem uz Kajāni, Somiju SKATĪT ŠEIT


Elzas, Alises, Evelīnas un Lotes pieredze Jiveskilā, Somijā 2024. gada februārī!

“Šis brauciens bija brīnišķīga iespēja nomainīt vidi un rast jaunu motivācijas devu atlikušajam mācību gadam. Kaut gan Somija nav ļoti tālu, tajā tomēr ir cita kultūra, man bija prieks to iepazīt. Skola GRADIA, kurā mēs mācījāmies, ir ļoti atšķirīga no RDKS. Tajā mācās cilvēki, kas vidusskolu jau beiguši. Viņiem ir daudz mazāk stundu nekā mums, bet telpas un aprīkojums daudz modernāks. Mūziklu padarīšanu viņi uztver daudz vieglāk, un tam ir pozitīvi rezultāti. Mums bija iespēja redzēt mūzikla “Evita” iestudējumu Jiveskiles pilsētas teātrī. Tas manī radīja pārliecību, ka pasaules slavenus mūziklus reiz varēs iestudēt arī Latvijā. Ja to var Jiveskile, to var arī Rīga!” Elza Ruča (III kurss)

“Lieliski iejutāmies mierīgo somu dzīve un režīmā. Devāmies uz daudzām dažādām stundām, kas bija mūziklu, hiphop un pop/rock nodaļu ietvaros. Man visvairāk no šī brauciena atmiņā palika lieliskās skolas telpas. Bet beigās sapratu, cik tomēr labi ir šeit pat mājās!” Alise Vecvagare (III kurss)

“Bija ļoti interesanti apskatīties kā cilvēki darbojās ārpus mūsu skolas. Balstoties uz to, ka Doma skolā ikkatram vienmēr ir ko darīt un grafiks ir ļoti sasprings, Somijā likās, ka ir ļoti daudz brīvā laika. Tik daudz, ka nezini, ko darīt. Bet visādi citādi bija forši iepazīt jaunus cilvēkus, citu skolas sistēmu un, protams, iemācīties ko jaunu. Somijas skola piedāvāja dažādas interesantas mācību stundas, ko mūsu skola nepiedāvā, piemēram, pilates, meditācijas un hiphop deju nodarbībbas. Ļoti, ļoti vērtīga pieredze, taču nekur nav tik labi kā mājās.” Evelīna Apine (III kurss)

“Erasmus pieredze man lika novērtēt Rīgas Doma kora skolas iespējas un skolotājus. Jo galvenā problēma GRADIA universitātē bija skolotāju neesamība. Pieredze Somijā man palīdzēja uzlabot manas angļu valodas zināšanas. Kā arī novērtēju pieredzi privāti pastrādāt ar skolotāju Suvi Uura, kura man ļāva atrast jaunas balss iespējas un krāsas. Visvairāk esmu ieguvusi no hip-hop stundām, jo tas ir kaut kas tāds, kas Latvijā profesionāli nenotiek. Studenti iedvesmoja mūs strādāt pašiem un attīstīties savā starpā. Dzīvošana Somijā bija labs mācīšanās process, sadzīvot ar cilvēkiem tik ilgu laiku kopā un iemācīties vienam otru respektēt un atbalstīt. Tā ir ļoti vērtīga pieredze, zinot, ka nākotnē man tas būs vajadzīgs.” Lote Voiska (IV kurss)

30/11/2023 Informatīva prezentācija mobilitāšu braucienu dalībniekiem uz Jiveskilu, Somiju SKATĪT ŠEIT


Adeles un Līvas pieredze Viļņā, Lietuvā 2024. gada martā!

“Erasmus apmaiņas brauciens uz Viļņu bija neaizmirstams piedzīvojums, kas mums sniedza iespēju ne tikai studēt citā valstī, bet arī iepazīt jaunu kultūru un cilvēkus. Viļņa, kā Lietuvas galvaspilsēta, aizrauj ar savu senatnīgo arhitektūru, mākslu un ielu ainavu. Brauciens uz Viļņu mums deva iespēju izbaudīt vietējo virtuvi, iepazīt senās ieliņas, apmeklēt dažādus kultūras pasākumus, iepazīt visdažādāko nozaru pārstāvjus un gūt ieskatu Lietuvas profesionālās mūzikas apmācības sistēmā.” Adele Stafecka (I kurss)

“Brauciens uz Viļņu bija lieliska iespēja apskatīt savu, iespējams, nākotnes profesijas radošo dzīvi te pat blakus valstī. Skola bija moderna un ļoti plaša, mani īpaši pārsteidza kojas ar lielajiem logiem un skaisto skatu. Protams, diriģēšanas stundas šajā braucienā man bija visaktuālākās. Lai gan diriģēšanas paņēmiens un tehnikas atšķīrās, stundu process bija interesants. Es to uztvēru kā iespēju ieraudzīt subjektīvi “nepareizo” no cita rakursa, un saprast, ka citur, tas ir tieši tas, ko meklē. Erasmus apmaiņas brauciens man ļāva iegūt, ne tikai profesionālu pieredzi, bet arī apskatīt kultūrvietas, apmeklēt koncertus, iepazīt pilsētu, izstaigāt 8km garo tirdziņu un iepazīties ar jauniem cilvēkiem. Tomēr teikšu es tikai vienu, pēc šī brauciena sapratu, ka nekur nav tik labi kā mājās.” Līva Egle (II kurss)

29/11/2023 Informatīva prezentācija mobilitāšu braucienu dalībniekiem uz Viļņu, Lietuvu SKATĪT ŠEIT


Evelīnas, Martas un Elija pieredze Tallinā, Igaunijā 2024. gada februārī!

“Man šis bija ļoti īpašs un iespaidīgs ceļojums. Šī bija mana pirmā Erasmus apmaiņas programma. Man bija iespēja doties uz mūzikas un baleta skolu MUBA. Kad es pirmo reizi iegāju skolā, es biju lielā šokā. Viss bija tik jauns un smuks. Visas telpas bija jaunas un ērtas un patīkamas izmantošanai. Jau ieejot skolā pirmajā dienā, es satiku jaukos cilvēkus kas bija ļoti pretimnākoši. Man bija iespēja divu nedēļu laikā piedalīties vairākos priekšmetos kā skatuves kustībā, vokālajās solo stundās, mūzikas teorijā, muzikālajā teātrī, korī, pat igauņu valodā un kultūrā. Man ļoti patika iegūt jaunu vokālo pieredzi Igaunijā, jo jau 10. gadu mācos RDKS un nekur citur neesmu mācījies vokālu. Šī bija pirmā reize mācoties vokālu citur, un es nemaz nenožēloju. Mācoties vokālu Igaunijā, es ieguvu jaunas zināšanas par elpošanu un to, kā parādīt sevi kā vokālistu uz skatuves. Es biju ļoti lielā šokā, jo visi skolotāji runāja tik labā angļu valodā. Pārsvarā visas stundas bija angliski. Šo divu nedēļu laikā man bija iespēja arī dziedāt solo koncertā un dziedāt koncertā ar MUBA jaukto kori. Ļoti izbaudīju šo piedzīvojumu un iesaku arī citiem kādreiz aizdoties uz iespaidīgu skolu MUBA.” Elijs Rudovičs (I kurss)

“Divas nedēļas Tallinas mūzikas un baleta skolā MUBA paskrēja nemanot. MUBA vokālās nodaļas audzēkņiem ir dejošana, kas pārsteidza mūs nesagatavotus. Dejojām. Tas grūtības nesagādāja, bet lika apjaust, ka arī ikdienā vajadzētu iekļaut šādas koordināciju izaicinošas aktivitātes.” Evelīna Dreimane (III kurss)

“Brīnišķīgs brauciens! Liekas, ka Igaunija tik tuvu, ka nekas daudz nemainās, bet, brīnumainā kārtā, ir citādāk! Protams, bija mājīgi un palaimējās, ka cilvēkiem ir līdzīgas vērtības, jaunieši ļoti draudzīgi un ieinteresēti! Jutos kā otrajās mājās. Skola pieņēma ar atplestām rokām, tāpat kā jebkurš skolotājs tiešām vēlējās mums iemācīt ko jaunu. Mums atlika palikt ar atvērtām mutēm no laipnības! Ar lielāko prieku atgriezīšos modernajā MUBĀ un nu jau arī pie jaunajiem draugiem. (Aizspriedums par lēniem igauņiem nebūt nav patiess; Viņi izbauda ikdienu mierā un laimē!)” Marta Ozoliņa (III kurss)

29/11/2023 Informatīva prezentācija mobilitāšu braucienu dalībniekiem uz Tallinu, Igauniju SKATĪT ŠEIT


15/11/2023

ERASMUS+ projekta “Culture Connection” (Nr. 2023-1-LV01-KA-121-VET-000131009) dalībnieku atlases rezultātus SKATĪT ŠEIT


16/10/2023

Izsludināts ERASMUS+ mobilitāšu braucienu konkurss Rīgas Doma kora skolā

Līdz 27. oktobrim gaidīsim mūziklu, džeza, diriģēšanas un vokālās mūzikas nodaļas audzēkņu un pedagogu pieteikumus mobilitāšu braucienam MIKC Nacionālās Mākslu vidusskolas ERASMUS+ projektā Nr. 2023-1-LV01-KA-121-VET-000131009:

  • Mūziklu nodaļaJiveskilas profesionālās izglītības koledža GRADIA, Somijā (Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Gradia, ,www.gradia.fi)
    2024. gada 11. – 25. februāris: 3 audzēkņi
    2024. gada 11. – 17. februāris: 1 pedagogs
  • Vokālās mūzikas nodaļa  – Tallinas mūzikas un baleta skola MUBA, Igaunijā (Tallinna Muusika – ja Balletikoolwww.muba.edu.ee)
    2024. gada 11. – 25. februāris: 3 audzēkņi
    2024. gada 11. – 17. februāris: 1 pedagogs
  • Diriģēšanas nodaļaNacionālā M. K. Čurlioņa mākslas skolas, Lietuvā (Nacionalinė M. K. Čiurlionio menų mokykla, www.cmm.lt)
    2024. gada 3. – 17. marts: 3 audzēkņi
    2024. gada 3. – 9. marts: 1 pedagogs
  • Džeza nodaļa Kainu profesionālās izglītības koledža, Somijā (Kainuun ammattiopistowww.kao.fi)
    2024. gada 10. – 24. marts: 3 audzēkņi
    2024. gada 10. – 16. marts: 1 pedagogs

Dalībai projektā var pretendēt:

  • I-IV kursa audzēkņi;
  • Rīgas Doma kora skolas profesionālo mācību priekšmetu pedagogi.

Nepieciešamie dokumenti audzēkņiem:

  • pieteikuma anketa;
  • sekmju un kavējumu izraksts par iepriekšējo mācību semestri;
  • motivācijas vēstule datorrakstā, brīvā formā, vienas A4 lappuses apjomā, angļu valodā. Motivācijas vēstulei ir jāatspoguļo kandidāta mērķis, kas tiks sasniegts, dodoties mobilitātē, pamatojums par konkrētās skolas izvēli, vēstulei jāatspoguļo iespējamie ieguvumi no dalības mobilitātē;
  • CV latviešu un angļu valodā pēc Europass parauga;
  • rekomendācijas vēstule no specialitātes pedagoga.

Nepieciešamie dokumenti pedagogam:

  • pieteikuma anketa;
  • motivācijas vēstule datorrakstā, brīvā formā, vienas A4 lappuses apjomā;
  • CV latviešu un angļu valodā pēc Europass parauga;
  • pašvērtējuma ziņojums par iepriekšējo mācību gadu;
  • partnerskolai paredzēto nodarbību tēmas 10 akadēmisko stundu apjomā latviešu un angļu valodā.

Pieteikuma dokumentāciju pretendents līdz 2023. gada 27. oktobrim iesniedz projekta vadītājai Aleksandrai Āboliņai vai atstāj lietvedībā. Iesniegtos dokumentus atlases I kārtā izskata projekta atlases komisija un prasībām atbilstošos pretendentus izvirza atlases II kārtai – pārrunām angļu valodā. Pedagogu pieteikumus izskata un apstiprina atlases I kārtā.


13/09/2023

MIKC Nacionālā Mākslu vidusskola uzsāk īstenot jaunu projektu ERASMUS+ programmā

MIKC Nacionālā Mākslu vidusskola, parakstot līgumu ar Valsts izglītības attīstības aģentūru, uzsāk īstenot Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.1 (KA1) Profesionālās izglītības sektora projektu Nr. 2023-1-LV01-KA-121-VET-000131009.

Projekta 1. posma realizācijas laiks: 01.09.2023. – 31.08.2024.

Programmā MIKC Nacionālās Mākslu vidusskolas audzēkņiem un pedagogiem būs iespēja doties mācību mobilitātēs un pieredzes apmaiņas braucienos uz kādu no partnerskolām Eiropā, kā arī piedalīties starptautiskos konkursos. Papildus tam, projekta ietvaros uz MIKC Nacionālo Mākslu vidusskolu tiks aicināti eksperti, nozaru profesionāli no ārvalstīm, kuri skolā pasniegs meistarklases un lekcijas.

Rīgas Doma kora skolas mobilitātes:

  • 2024. gada februāris – Jiveskilas profesionālās izglītības koledža GRADIA, Somijā – 3 audzēkņi, 1 pedagogs
  • (Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Gradia, ,www.gradia.fi);
  • 2024. gada marts – Tallinas mūzikas un baleta skola MUBA, Igaunijā – 5 izglītojamie, 2 pedagogs (Tallinna Muusika – ja Balletikoolwww.muba.edu.ee);
  • 2024. gada marts – Nacionālā M. K. Čurlioņa mākslas skolas, Lietuvā – 3 izglītojamie, 1 pedagogs (Nacionalinė M. K. Čiurlionio menų mokykla, www.cmm.lt).

Rīgas Doma kora skolas audzēkņu mobilitāte ietver mūzikas priekšmetu pastiprinātu apgūšanu partnerskolā, muzicēšanu kopā ar partnerskolas audzēkņiem kādā no kolektīviem (koris, orķestris, bigband, džeza ansamblis utml.), jauna repertuāra apgūšanu un koncerta sniegšanu, tādā veidā krājot koncertprakses stundas.

Rīgas Doma kora skolas pedagogi dosies pieredzes apmaiņā gan vērot savas specialitātes un tai radniecīgo priekšmetu stundas, gan paši vadīt mācību stundas un seminārus/meistarklases partnerskolas audzēkņiem un pedagogiem. Pedagogu mērķis ir iepazīties ar partnerskolas izglītības programmām un analizēt, ko no programmu veidošanas pieredzes MIKC Nacionālā Mākslu vidusskola var pārņemt profesionālās izglītības kompetenču centra starpnozaru mācību programmu veidošanā.

Apmaiņas programmas rezultātā sagaidām, ka dalībnieki būs nodibinājuši jaunus profesionālos un personiskos kontaktus, attīstījuši adaptācijas un komunikācijas prasmes, uzlabojuši angļu valodas zināšanas. Savukārt pedagogi jauniegūtās zināšanas par mācību metodēm integrēs savās mācību stundās, un dalīsies ar kolēģiem un skolas administrāciju ar idejām par jaunu starpnozaru (mākslas, dejas un mūzikas) mācību programmu izveidošanu MIKC Nacionālajā Mākslu vidusskolā. Svarīgs pienesums būtu mūzikas repertuāra paplašināšana ar dažādu Eiropas tautu un valstu tradicionālo un populāro mūziku. Tāpat arī visi projektā iesaistītie dalībnieki būs uzlabojuši savas menedžmenta prasmes dažādos līmeņos – sākot ar spēju svešvalodas vidē tikt galā ar sadzīves organizēšanu, beidzot ar pieredzi starptautisku izglītības projektu vadībā. Ilgtermiņā sagaidām, ka MIKC Nacionālā Mākslu vidusskola kļūs par radošu, mūsdienīgu un novatorisku mācību iestādi un būs vēl saistošāks mērķis topošajiem audzēkņiem. Reflektantu skaits, kas stāsies vidusskolā, pieaugs, un skola būs veicinājusi savu un tās audzēkņu un darbinieku konkurētspēju ne tikai valsts, bet arī starptautiskā mērogā.

MIKC Nacionālās Mākslu vidusskolas Erasmus+ programmas projekta “Culture Connection” (Nr. 2023-1-LV01-KA-121-VET-000131009) NOLIKUMS

Papildus informācija:

Rīgas Doma kora skolā:
Aleksandra Āboliņa, projekta vadītāja, aleksandra.abolina@nmv.lv, 26612125

Jaņa Rozentāla mākslas skolā:
Ineta Vīksna, projekta vadītāja, ineta.viksna@nmv.lv,  29151252

Rīgas Baleta skolā:
Agnese Zvaigzne, projekta vadītāja, agnese.zvaigzne@nmv.lv, 28746850

Emīla Dārziņa mūzikas skolā:
Katrīna Ciniņa, projekta vadītāja, katrina.cinina@nmv.lv, 27147399