Lingua Franca of Arts

🇪🇺 Vokālās un diriģēšanas nodaļu audzēkņi un pedagogi aicina uz Erasmus+ projekta “Lingua Franca of Arts” stāstu pēcpusdienu 11. aprīlī plkst. 14.00 Rīgas Doma kora skolas Kora zālē! Laipni aicināti visi interesenti, īpaši audzēkņi un pedagogi, kuri plāno pieteikties dalībai Erasmus+ projektos turpmāk!

Dzirdēsim stāstus no pieredzes:

🇱🇹 Nacionālajā M. K. Čurlioņa mākslas skolā (vokālā nodaļa – Marta, Madara un Aija);
🇪🇪 Georga Otsa Tallinas Mūzikas skolā (diriģēšanas nodaļa – Alma Daniela, Mariss Daniels, Egīls Niklāvs un Jurģis);
🇸🇮 Ļubļanas mūzikas un baleta konservatorijā (vokālā nodaļa – Agate, Maija Beatrise, Pēteris un Irma).


Almas Danielas, Marisa Daniela, Egīla Niklāva un Jurģa pieredze Tallinā, Igaunijā 2022. gada martā un aprīlī!

Savu pirmo, un ceru, ka ne vienīgo, Erasmus pieredzi vērtēju kā ļoti vērtīgu un lielisku. Tā bija iespēja pirmo reizi pilnībā pievērsties izvēlētajai profesijai – diriģēšanai, piedaloties meistarklasēs, individuālajās stundās, vērojot koru mēģinājumus un strādājot ar kori (musu gadījumā – drīzāk ansambli). Tajā pašā laikā varēja mazliet atvilkt elpu no mājasdarbiem un ikdienas pienākumiem, apmeklēt koncertus, pastaigāt pa Tallinu vai vienkārši pavadīt laiku ar citiem diriģēšanas audzēkņiem. Šāda pieredze ļauj atkāpties soli atpakaļ no skolas programmas un praktiski iejusties savā profesijā, kā arī salīdzināt savas ierastās metodes un tradīcijas ar ko jaunu un citādāku.Alma Daniela Caune (III kurss)

Apmaiņas programmā esmu guvis jaunu pieredzi. Esmu sadraudzējies un nostiprinājis kontaktus ar vienaudžiem Tallinā, kā arī esmu attīstījis un pilnveidojis savu diriģēšanas tehniku. Guvu ieskatu, kā manu nākotnes profesiju apgūst vienaudži ārpus Latvijas. Viesošanās profesionālo kolektīvu mēģinājumos sniedza ieskatu, kā funkcionē šādas vienības citā valstī. Brīvajās dienās skatījāmies kuģus un baudījām jūru, kā arī apmeklējām dažādus muzejus. Pieredze bija neaizmirstama!” Egīls Niklāvs Siliņš (II kurss)

Igaunijā iegūtā pieredze un atmiņas paliks prātā vēl ilgi. Iespēja apskatīt igauņu profesionālās mūzikas dažādās šķautnes, apmeklēt mēģinājumus un 2 nedēļas pavadīt muzikāli pārpildītā gaisotnē bija ļoti aizraujoši. Arī salīdzināt koru kultūras atzarojumu Igaunijā, apzinādamies, ka saknes latviešu un igauņu kormūzikā ir gandrīz vienādas, deva iespēju ar iepriekšējām zināšanām tuvāk izpētīt koru kultūru. Ļoti lielu paldies vēlos izteikt visiem Georg Ots skolas pārstāvjiem par silto uzņemšanu, kā arī parūpēšanos, lai neviens mirklis nepaietu garlaicībā.Mariss Daniels Ķirsis (II kurss)

22/02/2022 Informatīva prezentācija mobilitāšu braucienu dalībniekiem uz Tallinu, Igauniju SKATĪT ŠEIT


Agates, Maijas Beatrises, Pētera un Irmas pieredze Ļubļanā, Slovēnijā 2022. gada martā un aprīlī!

Esmu ļoti pateicīga par šo piedzīvojumu. Divu nedēļu laikā iepazinām Slovēnijas kultūru un tradīcijas. Aktīvi piedalījāmies vokālajās nodarbībās, kā arī apmeklējām kori. Ieguvām vērtīgu pieredzi mācoties pie jauniem pedagogiem, iepazīstot vokālās nodaļas jauniešus un citu mācību vidi. Visi bija ļoti atsaucīgi un atbalstoši, kas palīdzēja ātri iejusties un iegūt citu viedokli, padomus un skatījumu uz dziedāšanu. Izcila pieredze, kas noteikti noderēs nākotnes izaugsmē! Daudz jaunu draugu, kontaktu un neaizmirstami iespaidi no Slovēnijas, Venēcijas un Frankfurtes!Maija Beatrise Punka (IV kurss)

Ļoti laba izdevība atrauties no skolas ikdienas un rutīnas. Nav arī gluži tā, ka var slinkot visu dienu, bet arī nav vēlmes to darīt. Ļoti jauki un atsaucīgi skolotāji, ar kuriem bija patiess prieks strādāt. Skolēni arī ļoti draudzīgi un izpalīdzīgi, bija prieks klausīties viņus solo stundās, kā arī strādāt ar viņiem kopā korī. Šī bija arī ļoti laba izdevība, lai iepazītu citas tautas kultūru – bija iespēja apmeklēt operu, iepazīt viņu kormūziku dažādos koncertos filharmonijā, apskatīt gan moderno, gan nacionālo mākslas muzeju, kā arī apskatīt pilsētu. No profesionālā skatpunkta šis brauciens deva iespēju apskatīt kādu izglītību iegūst citur pasaulē, pašam iegūt praksi, kā arī, protams, jaunas zināšanas. Par braucienu man ir liels prieks, ieguvu daudz jaunas zināšanas, varēju apskatīt valsti un pilsētu, kurā nekad nebiju bijis, kā arī iepazinu daudz brīnumaini jauku un talantīgu cilvēku.Pēteris Kalniņš (II kurss)

Slovēnijas brauciens, par cik apmeklējām tikai vokālās nodarbības, bija kā divas nedēļas mācīties un darīt tieši to, kas tev patīk. Tas ļāva man uz dziedāšanu paskatīties no citas perspektīvas – iepazīt balsi kā mīcāmu materiālu, ko katrs skolotājs palīdz veidot pēc labākās sirdsapziņas. Mācījos klausīties un vērtēt, kā arī mēģināju strauji reaģēt brīžos, kad jādzied bija man pašai. Bet līdz ar profesionālām atziņām iepazinu brīnišķīgus mūziķus, ar kuriem varēju dalīties ambīcijās, apskatīju skaisto pilsētu, un vienreizēju pieredzi Ļubļanā!Agate Grīnhofa (III kurss)

22/02/2022 Informatīva prezentācija mobilitāšu braucienu dalībniekiem uz Ļubļanu, Slovēniju SKATĪT ŠEIT


Martas, Madaras un Aijas pieredze Viļņā, Lietuvā 2022. gada martā!

Īsumā, es teiktu, ka šī bija ļoti laba pieredze divu nedēļu laikā. Varbūt nedaudz vairāk prasītos profesionālās ievirzes, vokālās stundas, bet, zinot to, ka skolā, kurā mēs atradāmies, nebija vokālās nodaļas (tikai diriģentu nodaļa), un viņi ar to tik daudz nenodarbojas, cik mēs esam pieradušas, bija noderīgi redzēt stundas, kurās jaunieši dzied, es teiktu, manā līmenī, neskatoties uz to, ka viņiem bija mazāk stundu un cita ievirze. Iemācījos daudz jaunu tehniku vokālajā mūzikā, vingrinājumus, kuri uzlabo manas prasmes un ieguvu daudz jaunu kontaktu. Iepazinos ar jauniem draugiem, ko es arī uzsvērtu kā milzīgu plusu šim braucienam, iepazinu Viļņu, lietuviešu tradicionālo kultūru. Mūsu apmešanās vieta – skolas dienesta viesnīca – bija ideālā stāvoklī, un atbildīgie cilvēki bija ļoti laipni un atsaucīgi. Liels prieks, ka bija šāda iespēja no mūsu skolas! Ļoti pateicos.” Madara Vecele (II kurss)

Brīnumains piedzīvojums. Īpaši pēc tik ilga laika uz vietas esot, skaista pieredze aizbraukt uz citu skolu un piedzīvot ko jaunu. Tā jau vien liekas, ka Lietuva tik tuvu, bet nebiju domājusi, ka tik daudz kas atšķirsies, ne tikai profesionālajā skolas pasaulē un mūzikā, bet arī cilvēkos, pilsētā un ikdienā. Skolotāji bija ļoti saprotoši un gatavi daudz ko jaunu piedāvāt un palīdzēt apgūt, jebkura stunda, kur vēlējāmies iet, bija piedāvājumā – lieliska iespēja pašam plānot laiku un apmeklēt to, kas tiešām interesē. Braucienā izbaudījām Viļņas pilsētu, koncertus un operas kopā ar jaunajiem draugiem. Ticu, ka šāds brauciens paliks atmiņā uz ilgu, ilgu laiku!” Marta Ozoliņa (I kurss)

07/02/2022 Informatīva prezentācija mobilitāšu braucienu dalībniekiem uz Viļņu, Lietuvu SKATĪT ŠEIT


18/01/2022

ERASMUS+ projekta “Lingua Franca of Arts” (Nr. 2021-1-LV01-KA122-VET-000017132) dalībnieku atlases rezultātus SKATĪT ŠEIT


03/01/2022

Izsludināts ERASMUS+ mobilitāšu braucienu konkurss Rīgas Doma kora skolā

Līdz 14. janvārim gaidīsim audzēkņu un pedagogu pieteikumus mobilitāšu braucienam PIKC Nacionālās Mākslu vidusskolas ERASMUS+ projektā “Lingua Franca of Arts” (Nr. 2021-1-LV01-KA122-VET-000017132):

  • 2022. gada 6. marts – 21. marts – Nacionālā M. K. Čurlioņa mākslas skolas, Lietuvā – 3 audzēkņi
    2022. gada 6. marts – 12. marts – Nacionālā M. K. Čurlioņa mākslas skolas, Lietuvā – 1 pedagogs
    (Nacionalinė M. K. Čiurlionio menų mokyklawww.cmm.lt) – vokālās mūzikas nodaļai
  • 2022. gada 20. marts – 4. aprīlis – Georga Otsa Tallinas Mūzikas skola, Igaunijā – 3 audzēkņi
    2022. gada 20. marts – 26. marts – Georga Otsa Tallinas Mūzikas skola, Igaunijā – 1 pedagogs
    (Georg Otsa nimeline Tallinna Muusikakoolwww.otsakool.edu.ee) – diriģēšanas nodaļai
  • 2022. gada 20. marts – 4. aprīlis – Ļubļanas mūzikas un baleta konservatorija, Slovēnijā – 2 audzēkņi
    2022. gada 20. marts – 26. marts – Ļubļanas mūzikas un baleta konservatorija, Slovēnijā – 1 pedagogs
    (Konservatorij za glasbo in balet Ljubljanawww.kgbl.si) – vokālās mūzikas nodaļai

Mobilitāšu datumi tiks precizēti un var nedaudz mainīties!
Dalībai projektā var pretendēt tikai ar sadarbspējīgu Covid-19 sertifikātu.

Nepieciešamie dokumenti audzēkņiem:

  • pieteikuma anketa;
  • sekmju un kavējumu izraksts par iepriekšējo mācību semestri;
  • motivācijas vēstule datorrakstā, brīvā formā, vienas A4 lappuses apjomā, angļu valodā. Motivācijas vēstulei ir jāatspoguļo kandidāta mērķis, kas tiks sasniegts, dodoties mobilitātē, pamatojums par konkrētās skolas izvēli, vēstulei jāatspoguļo iespējamie ieguvumi no dalības mobilitātē;
  • CV latviešu un angļu valodā pēc Europass parauga;
  • rekomendācijas vēstule no specialitātes pedagoga.

Nepieciešamie dokumenti pedagogam:

  • pieteikuma anketa;
  • motivācijas vēstule datorrakstā, brīvā formā, vienas A4 lappuses apjomā;
  • CV latviešu un angļu valodā pēc Europass parauga;
  • pašvērtējuma ziņojums par iepriekšējo mācību gadu;
  • partnerskolai paredzēto nodarbību tēmas 10 akadēmisko stundu apjomā latviešu un angļu valodā.

Pieteikuma dokumentāciju pretendents līdz 2022. gada 14. janvārim iesniedz projekta vadītājai Aleksandrai Āboliņai. Iesniegtos dokumentus atlases I kārtā izskata projekta atlases komisija un prasībām atbilstošos pretendentus izvirza atlases II kārtai – pārrunām angļu valodā. Pedagogu pieteikumus izskata un apstiprina atlases I kārtā.

ERASMUS+ projekta “Lingua Franca of Arts” (Nr. 2021-1-LV01-KA122-VET-000017132) dalībnieku atlases kārtības NOLIKUMS


02/12/2021

ERASMUS+ projekta “Lingua Franca of Arts” (Nr. 2021-1-LV01-KA122-VET-000017132) dalībnieku atlases kārtības NOLIKUMS

ERASMUS+ projekta “Lingua Franca of Arts” (Nr. 2021-1-LV01-KA122-VET-000017132) ATBILDĪBU SADALĪJUMS


01/12/2021

PIKC Nacionālā Mākslu vidusskola uzsāk īstenot jaunu projektu ERASMUS+ programmā

PIKC Nacionālā Mākslu vidusskola, parakstot līgumu ar Valsts izglītības attīstības aģentūru, uzsāk īstenot  Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.1 (KA1) Profesionālās izglītības sektora projektu „Lingua Franca of Arts” (identifikācijas Nr. 2021-1-LV01-KA122-VET-000017132).

Projekta realizācijas laiks: 01.10.2021. – 31.06.2022.

Projektam piešķirtais finansējuma apjoms: EUR 52 145,00

Apmaiņas programmā piedalīsies 22 PIKC Nacionālās Mākslu vidusskolas audzēkņi (to skaitā 8 Rīgas Doma kora skolas audzēkņi) un 8 pedagogi (to skaitā Rīgas Doma kora skolas pedagogi), kas katrs vienu reizi dosies apmaiņā uz vienu no 6 partnerskolām (to skaitā 3 Rīgas Doma kora skolas partnerskolām):

  • 2022. gada marts – Ļubļanas mūzikas un baleta konservatorija, Slovēnijā – 2 izglītojamie, 1 pedagogs no Rīgas Doma kora skolas (Konservatorij za glasbo in balet Ljubljanawww.kgbl.si);
  • 2022. gada marts – Nacionālā M. K. Čurlioņa mākslas skolas, Lietuvā – 3 izglītojamie, 1 pedagogs (Nacionalinė M. K. Čiurlionio menų mokyklawww.cmm.lt) – vokālās mūzikas programma;
  • 2022. gada marts – Georga Otsa Tallinas Mūzikas skola, Igaunijā – 3 izglītojamie, 1 pedagogs (Georg Otsa nimeline Tallinna Muusikakoolwww.otsakool.edu.ee) – diriģēšanas programma;
    • 2022. gada janvāris – Nacionālā M. K. Čurlioņa mākslas skola, Lietuvā – 3 izglītojamie, 1 pedagogs (Rīgas Baleta skola);
    • 2022. gada aprīlis – Ļubļanas mūzikas un baleta konservatorija, Slovēnijā – 3 izglītojamie, 1 pedagogs (Rīgas Baleta skola);
    • 2022. gada februāris – Porto Mākslas vidusskola, Portugālē – 3 izglītojamie, 1 pedagogs (Jaņa Rozentāla mākslas skola);
    • 2022. gada februāris – Robert-Schuman Institūts, Beļģijā – 2 izglītojamie, 1 pedagogs (Jaņa Rozentāla mākslas skola);
    • 2022. gada februāris – Sabiedriskā labuma pašvaldības organizācija KEKPA-DIEK, Grieķijā – 3 izglītojamie, 1 pedagogs (Jaņa Rozentāla mākslas skola).

Rīgas Doma kora skolas audzēkņu mobilitāte ietver mūzikas priekšmetu pastiprinātu apgūšanu partnerskolā, muzicēšanu kopā ar partnerskolas audzēkņiem kādā no kolektīviem (koris, orķestris, bigband, džeza ansamblis utml.), jauna repertuāra apgūšanu un koncerta sniegšanu (ja iespējams), tādā veidā krājot koncertprakses stundas.

Rīgas Doma kora skolas pedagogi dosies pieredzes apmaiņā gan vērot savas specialitātes un tai radniecīgo priekšmetu stundas, gan paši vadīt mācību stundas un seminārus/meistarklases partnerskolas audzēkņiem un pedagogiem. Pedagogu mērķis ir iepazīties ar partnerskolas izglītības programmām un analizēt, ko no programmu veidošanas pieredzes PIKC Nacionālā Mākslu vidusskola var pārņemt profesionālās izglītības kompetenču centra starpnozaru mācību programmu veidošanā.

Projekta mērķi ir audzēkņu profesionālās izaugsmes un patstāvības veicināšana, jaunu kontaktu dibināšana un angļu
valodas prasmju uzlabošana, kopējās attiekmes pret mācībām uzlabošanās, pedagogu pieredzes bagātināšana, jaunu
metožu apgūšana un ieviešana, starpkultūru komunikācija, izpratnes un iecietības veidošana pret citām kultūrām,
sabiedrības grupām un sadarbības iespējām. Galvenā ietekme, ko paredzēts panākt, ir ne tikai audzēkņu un pedagogu
pieredzes papildināšana un prasmju attīstīšana, bet arī skolas kā vienotas organizācijas apzināšanās. Gūstot ieskatu ES
skolās un daloties ar pieredzi ar ārvalstu kolēģiem, tiks nodrošināta Nacionālās Mākslu vidusskolas attīstība līdzi
mūsdienu straujajām tendencēm. Sagaidāma lielāka daudzveidība turpmākajā mūzikas mācību repertuārā un mākslas
tehniku izmantošanā. Gan audzēkņiem, gan pedagogiem būs iespēja iepazīties ar vietējās tautas kultūras nozarēm un
radīt jaunu mākslu, dejas elementus, skaņdarbu aranžijas.

Papildus informācija:

Rīgas Doma kora skolā:
Aleksandra Āboliņa, projekta vadītāja, aleksandra.abolina@nmv.lv, 26612125

Jaņa Rozentāla mākslas skolā:
Ineta Vīksna, projekta vadītāja, ineta.viksna@nmv.lv,  29151252

Rīgas Baleta skolā:
Agnese Zvaigzne, projekta vadītāja, agnese.zvaigzne@nmv.lv, 28746850